Followers

04 November 2010

MUNAJAT SEORANG HAMBA

"Bismillahirrahmanirrahim
Anugerahkanlah sedikit rasa cinta pada Mu Tuhan Agar aku tidak mencintai selain Mu

Supaya apa yang ada ku korbankan untuk Mu
Atau berilah sedikit rasa takut pada Mu Tuhan


Agar aku dapat mengawal diri ku Patuh pada seruhan Mu
Menjauhi larangan Mu
Hidupkanlah jiwa aku dengan mengingati Mu Tuhan
Bangunkanlah jiwa aku dengan takut kepada Mu
Agar rasa kehambaan ku subur di dalam jiwa ku Tuhan

cinta dan takut memenuhi jiwa ku
Inilah yang akan menyelamatkan aku


Kalau tidak kerana ini sudah tentu aku lalai dengan Mu selalu Aku lupa suruhan Mu dan larangan Mu

Setiap waktu nafsulah yang mempengaruhi ku

Syaitanlah yang akan menipu daya aku Tuhan!
Robek -robeklah hatiku ini dengan takutkan-Mu

Pecah-pecahkanlah hatiku dengan kehebatan-Mu Hancurluluhkanlah hatiku dengan Jabbar dan Qahhar-Mu Hiris-hirislah hatiku dengan Rahim dan Rahman-Mu

Kecut dan reput-reputkanlah hatiku dengan Qudrat dan Iradah-Mu

Agar jangan manusia dan kuasa merobek--robek hatiku Supaya kebesaran manusia tidak pecah-pecahkan hatiku Jangan sampai zalim dan kezaliman manusia menghiris-hiris hatikku

Aku berlilndung dengan-Mu daripada makhluk yang merosakkan hatiku

Juga aku berlindung dengan-Mu

jangan sampai dunia dan nikmatnya merosak hatiku Tuhan,selamatkanlah hatiku daripada dirosakkan oleh pujian

Peliharalah hatiku daripada nikmat dunia dan keindahannya
Tuhan apalah ertinya aku cintakan syurga-Mu

pada hal hatiku tidak mencintai-Mu
Apalah ertinya aku takutkan neraka-Mu

sedangkan hatiku tidak takut dengan-Mu Tuhan!
Hidayah-Mu yang kupinta Taufiq-Mu yang aku mahu Selamatkanlah aku Tuhan!

Peliharalah aku

Pimpinlah aku ke jalan keselamatan

Engkau adalah Tuhanku,pelindungku.

amin ya rabbal'alamin.... “

No comments: