Followers

29 December 2009

"Salam Perpisahan"


Sahabat Yang Dicintai..
Pejam celik mata kuyup ini genaplah 2 tahun lebih perkenalan aku bersama dengan berberapa orang sahabat yang akhirnya terpaksa berpisah demi menimba ilmu hidupan ‘’Latihan Industri’’ di suatu tempat yang jauh. Namun hakikat ini terpaksa ku telan walaupun terasa agak pahit berpisah dengan mereka-mereka yang selama ini telah banyak menuai bakti serta sumbangan bersama-sama di sabah. Sudah banyak program direncanakan. Sudah banyak ilmu dicurahkan. Sudah banyak kudrat tenaga dan wang ringgit telah di sumbangkan. Pahit manis berprogram masih segar diingatan ini. Namun demi untuk melaksanan misi dakwah mereka tetap teguh laksana tanggungjawab ini. Walaupun diri ini merasakan agak sedih untuk menghadapi ‘kondisi’ seperti ini, namun aku yakin dengan janji-janji dan ayat-ayat cinta ilahi yang dinukilkan “Golongan yang mendapat naungan ‘Arash ALLAH SWT Sahabat Yang Bertemu Dan Berpisah Hanya Kerana Allah SWT”. Semoga ALLAH memberi kekuatan kepada insan yang cukup kerdil sekerdil-kerdil ini untuk terus istiqomoh dijalanNYA.
Sahabat..
Sepanjang mengenali kalian aku mersakan diri aku cukup bermakna, cukup dihargai, cukup gembira, cukup tenang menghadapi mehnah dan cabaran. Aku mula merasakan seperti terkena “Virus Ukhuwah” yang cukup didambakan oleh semua insan. Sebagai seorang pemimpin dikalangan sahabat, aku agak merasakan kehilangan individu-individu ini. Tak mampu untuk aku membohongi diri sendiri atau hanya sekadar untuk mengembirkan diri walau hakikat di ‘dalam’ ini cukup menggoncangkan perasaan berpisah dengan sahabat sekalian. Mungkin kehadiran kalian selepas Menjalani Praktikal pada bulan 7 nanti tidak lagi disinari gelak ketawa bersama dengan jenerasi ‘Batch’ Pengajian 3 tahun yang akan mengakhiri alam kampus pada bulan 5 nanti dan kemudiannya menjalani Latihan Industri, Seterusnya mengambil haluan tersendiri..Syahdu berombak didalam dada ini, namun hakikat hidup perlu diteruskan jua..
Tiada kalimah sempurna yang mampu aku ungkapkan melainkan kata-kata perindu buat semua sahabat-sahabat seperjuangan jauh nun disana. Semoga kalian sentiasa suksess dalam setiap bahagian. Seperkara lagi yang aku ingat peringatkan khusus buat diriku jua serta sahabat-sahabat yang lain, “Walau Jauh Mana Kita Pergi, Ingatlah Kita Pernah di Tarbiah dan TARBIAH tidak akan berhenti atau berakhir wahai sahabat sekalian. Walau Sesibuk Mana Pun Kita, Jangan Lupa Tanggungjawab MUSLIM yang Pasti Akan Ditanya Kelak, Walaupun Sebebas Mana Pun Kita, jangan Lupa Kita adalah MAKHLUK yang pastinya adalah Milik Allah. Kita telah di “Didik” di Kampus. Gunakan ilmu yang ada untuk Benteng diri dan bantulah masyarakat. InsyALLAH semoga ALLAH mempermudahkan segala urusan kelak. Aku Mohon maaf sepanjang perkenalan singkat ini bersama-bersama kalian andai terlalu banyak kekhilafan & kesalahan yang dilakukan diri ini samada sedar atau tidak sedar. Tiada kata terbaik untuk aku coretkan kepada kalian melaingkan rasa kasih dan sayangku ku kepada sahabat-sahabat sekalian..Teruskan perjuangan kalian diseberang laut sana..Semoga pulang membawa sinar hidayah dibumi Sabah nanti..

Sahabatku teruskan perjuangan kalian;
Amirul,Hanafi,Haziq,Hidayah,Nad Kecik,Nad Besar,Kam, Fazlina,Zulaikha, Nadrah, Nurin juga sahabat-sahabat ssmp yang lain..


Salam Perindu Dari “Cinta Sang Mujahid”..
Abg Hairul.."Engkaulah Ilmuan terbilang, Jadi Sanjungan Sahabat Sekalian"

Abg Anuar Sang murabbi tabligh.."Motivasi Mu Cukup Terkesan"

Haziq perak.."Engkaulah PM Sek harapan,Moga Menjadi PM yang sebenar Dimasa Hadapan"..

Hanafi ups.."Bakat Mu Terselah Seperti Chef Wan"..

Amirul Ganu.."Imam Besar MasJidil Nur Eman"

Nad Besak.."Sifat Keibuan Mu Sungguh Mendalam"..

Nur Zulaikha.."Inspirasi Nasihat Mu Sungguh Didambakan "

Nadrah.."Kudrat Sumbangan Mu Dikenang Sepanjang Zaman"..


Nad Kecik & Kam.."Kalian Pencetus Semangat Muslimah Bornea"

Nurin.."Semangat Mu Berprogram Membakar Jiwa Para Amilin"

3 comments:

alamanda88 said...

selamat berkenalan dan berpisah juga...

anadrah said...

terperasan post ni ada gmbar sy...ni kira tanpa izin da..sy boleh tuntut royalti la camni..

Nurilfateh said...

nadrah: macam dh hilang dh gambar tu.. blh la tuntut royalti nnti dgn ilham sepanjang masa ada gmbr tu..ehe